RITA ROW

ENTREVISTA AMB IMMA SERRA I XÈNIA SEMIS PER ANNA MILLANS

 

080-miniatura-dissenyador-rita-rowImma Serra i Xènia Semis són dues dissenyadores de Figueres i creadores de Rita Row. La seva moda fa ressò arreu del món, venen a Espanya, Bèlgica, Estats Units i el Japó, entre altres. Aquest any han experimentat un creixement del 380%. “Ens agrada molt fer les coses ben fetes” expliquen. La seva propera col·lecció està inspirada en Noruega, amb tons terra relacionats amb la naturalesa.

 

COM US VAU CONÈIXER?

Ens vam conèixer fa 13 anys en una feina d’estiu. Totes dues treballàvem en el sector de la restauració i els nostres bars estaven l’un davant de l’altre. Més tard, quan estudiàvem Disseny de Moda a Barcelona, vam compartir pis.

COM VA SORGIR LA IDEA DE CREAR RITA ROW?

Prèviament havíem muntat una associació en què participàvem en un mercat de joves dissenyadors, es deia Designa. En aquell moment ja coneixíem la manera de treballar de cadascú. Més tard, cansades de la nostra feina, vam decidir arriscar-nos i provar aquest nou projecte.

PODRÍEU DEFINIR RITA ROW?

Rita Row no és ningú de nosaltres, és un personatge que ens vam inventar. És un personatge al qual volíem que les dones s’assemblessin, que aspiressin a ser ella. Una noia jove, emprenedora, dinàmica… A partir d’ella vam començar a dissenyar cada col·lecció. Evidentment, la Rita del 2013 no és la mateixa que la del 2018, ha evolucionat, així com ho hem fet nosaltres.

VOLÍEM QUE LES DONES S’ASSEMBLESSIN A RITA ROW, QUE ASPIRESSIN A SER ELLA

QUINS SÓN ELS VOSTRES OBJECTIUS?

Els nostres objectius també han evolucionat, no són els mateixos que fa 5 anys. Vam començar fent un test de mercat amb 120 peces i les vam anar a vendre nosaltres mateixes. A poc a poc hem anat creixent i actualment tenim uns 140 punts de venda arreu del món. És per això que les nostres expectatives són diferents, ara tenim clar que volem centrar el projecte en la distribució. El que pretenem és consolidar-nos a Europa i mantenir el creixement. Més endavant, valorarem si podem contractar més personal, obrir més punts de venda…

QUINS PROJECTES DE FUTUR TENIU?

Aquest any hem tingut un creixement d’un 380% i encara ho estem assimilant. En un futur pretenem continuar fent com ara: anar obrint país a país i anar consolidant la marca. És difícil i ens posem a prova constantment perquè a tothom li arribi el gènere i estigui content. D’aquí poc ens introduirem en el mercat suec amb un agent nou.

QUÈ CONSIDEREU QUE APORTEU AL MÓN DEL DISSENY? QUIN ÉS EL VOSTRE ELEMENT DIFERENCIADOR?

No aportem res nou, ni en l’àmbit de tendències ni de tecnologia. Simplement hem tingut sort i creiem que tenim uns valors de marca molt bons: processos de fabricació sostenible. Estem totalment en contra del fast fashion, una peça nostra és molt més cara que una altra de qualsevol marca low cost, però tothom qui ha participat en la fabricació d’una peça nostra té un sou digne. Qui ens compra valora molt el que hi ha darrere una marca i el seu procés de fabricació, per això estem on estem.

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s